A Scienza di u Friddu Profondu: Esplora e Pruprietà di l'azotu liquidu è l'ossigenu liquidu

Quandu pensemu à e temperature fresche, pudemu imaginà un ghjornu d'inguernu friddu, ma avete mai dumandatu ciò chì u friddu si sente veramente? U tipu di fretu chì hè cusì intensu chì pò congelate l'ogetti in un mumentu? Hè quì chì u nitrogenu liquidu è l'ossigenu liquidu entranu. Sti sustanzi sò spessu usati in a ricerca scientifica, i prucessi medichi è ancu l'arti culinari. In questu blog, sfonderemu in e proprietà di sti dui composti è esploreremu u mondu fascinante di u friddu prufondu.

L'azotu liquidu hè un fluidu incolore, inodore è senza gustu chì bolle à -195,79 ° C (-320 ° F). Hè cumpostu di molécule di nitrogenu chì sò stati rinfriscati à un statu liquidu. Una di e proprietà uniche di nitrogenu liquidu hè chì pò congelate istantaneamente l'uggetti à u cuntattu. Questu hè utile per a preservazione criogenica di materiali biologichi, cum'è sperma, campioni di tissuti, è ancu organismi interi. Hè ancu utilizatu in a produzzione di fibra di carbone è u rinfrescante di e parti di l'urdinatore.

L'ossigenu liquidu, invece, hè un fluidu blu profondu, inodore è senza gustu chì bolle à -183 ° C (-297 ° F). Hè cumpostu di molécule d'ossigenu chì sò stati rinfriscati à un statu liquidu. A cuntrariu di u nitrogenu liquidu, l'ossigenu liquidu hè assai reattivu è pò ignite facilmente in certi cundizioni. Questu hè utile in propulsione di cohete, saldatura è taglio di metalli. Hè ancu usatu in u trattamentu di i disordini respiratorii, cum'è a malatia pulmonar obstructiva cronica (COPD).

Quandu si tratta di cunghjuntà u nitrogenu liquidu è l'ossigenu liquidu, avemu una mistura di nitrogenu d'ossigenu. Sta cumminazzioni pò esse periculosa per via di u putenziale di riazzioni splusivi. In ogni casu, in ambienti cuntrullati, u nitrogenu di l'ossigenu pò esse usatu per diversi scopi, cum'è crioterapia o trattamenti di rejuvenation di a pelle. In questu metudu, una mistura di nitrogenu liquidu è l'ossigenu liquidu hè appiicata à a pelle, facendu chì i vini sanguini sò cunstritti è riducendu a inflamazioni.

Comu diciatu prima, u friddu prufondu pò avè una varietà di applicazioni, è u mondu culinariu ùn hè micca escepzione. I chefs ponu aduprà nitrogenu liquidu per creà alimenti congelati, cum'è u ghjacciu o u sorbet, cungelendu rapidamente a mistura cù nitrogenu liquidu. In listessu modu, l'ossigenu liquidu pò esse usatu per creà spuma è salsi aerate. Sti tecnichi sò spessu usati in a gastronomia moleculare per creà texturizazioni è presentazioni uniche.

Ci si pò dumandassi cumu ottene u nitrogenu liquidu è l'ossigenu liquidu, cunziddi i so punti di ebollizione estremamente bassi. A risposta si trova in un prucessu chjamatu distillazione fraccionaria, induve l'aria hè cumpressa è rinfriscata finu à chì diventa un liquidu. I diversi cumpunenti di l'aria, cum'è l'azotu è l'ossigenu, anu punti di ebulizzioni diffirenti è ponu esse separati per distillazione. Stu prucessu richiede un equipamentu specializatu è hè tipicamente realizatu à una scala industriale.

In cunclusioni, i pruprietà di u nitrogenu liquidu è l'ossigenu liquidu li facenu cumpunenti impurtanti in parechji campi di a scienza, a medicina, è ancu a cucina. Queste sustanzi offrenu un affascinante visu in u mondu di u friddu prufondu è i meccanismi intricati chì guvernanu u cumpurtamentu di a materia. Cù a ricerca è u sviluppu cuntinuatu, pudemu scopre ancu più applicazioni per questi composti in u futuru.


Tempu di Postu: 28-sep-2022

Cuntatta ci

Per piacè lasciate u vostru email à noi è seremu in cuntattu in 24 ore.

  • facebook
  • youtube
Inchiesta
  • CE
  • MA
  • HT
  • CNAS
  • IAF
  • QC
  • beid
  • ONU
  • ZT